همه پرونده‌های کشتی «ماوی مرمره» علیه رژیم صهیونیستی را مختومه اعلام شد

همه پرونده‌های کشتی «ماوی مرمره» علیه رژیم صهیونیستی را مختومه اعلام شد

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

به نقل از سحرنیوز در وب گردی :

 

دادستان ترکیه در راستای اجرای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو که پنج ماه پیش به امضای مقامات دو طرف رسیده بود، امروز طی حکمی همه پرونده‌های شکایت از رژیم صهیونیستی در موضوع کشتی «ماوی مرمره» را در همه دادگاه‌های ترکیه مختومه اعلام کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در ۳۱ ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی کشتی «ماوی مرمره» که از سوی جمعیت «اینسانی یاردیم وقفی» که یک نهاد خیریه در ترکیه محسوب می‌شود، با بیش از ۶۰۰ سرنشین شامل حامیان فلسطینی‌ها در جهان در تلاش برای رفع محاصره غزه  در بخش آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. در این حمله ۹ نفر از شهروندان ترکیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که این حادثه با برانگیخته شدن انتقادهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، باعث قطع مناسبات آنکارا با تل‌آویو شد.

ترکیه با رژیم صهیونیستی پنج ماه پیش توافق آشتی امضا کرد. دو طرف روابط سیاسی خود را که از سال ۲۰۱۰ قطع شده بود دوباره از سر گرفتند. طبق بندی از این توافق‌نامه هیچ دادگاه ترکیه‌ای حق اقامه دعوا در حق هیچ یک از نظامیان اسرائیلی که این قتل‌عام را انجام داده‌اند، نخواهد داشت.

مسئولان رژیم صهیونیستی در این مورد گفته بودند که با ترکیه توافق کرده‌ایم که همه پرونده‌های دادگاهی که در این خصوص تشکیل شده بود، مختومه شود و ترکیه هیچ ادعایی در هیچ یک از دادگاه‌ها در مورد قتل‌عام کشتی «ماوی مرمره» نداشته باشد. این بند توافق تنها محدود به دادگاه‌های ترکیه نمی‌شود و مذاکره‌کنندگان ترکیه قول داده‌اند که تمام اقامه دعواهای حقوقی ترکیه در دادگاه‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی را نیز پس بگیرند. این بند توافق‌نامه خون ۹ شهروند کشته شده‌ ترکیه‌ای در کشتی «ماوی مرمره» را پایمال کرد.



مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: